1.29.2012

D.I.Y - łatki na łokciach


Przygotowałam dla Was szybkie i skromne D.I.Y. Mianowicie, szałem były skórzane, zamszowe łatki na odzieży :) Całkiem niedawno znalazłam w Tarnowie mały sklepik z materiałami, gdzie w ręce wpadł skrawek materiału obiciowego "alicante", nigdy o czymś takim nie słyszałam :P Zapłaciłam za metrowy kawałek ok. 2,50 czyli praktycznie nic. Do eksperymentu wykorzystałam tez zakupiony w SH najzwyklejszy, szeroki, biały sweter. Wystarczało odrobinę chęci i mobilizacji, żeby go ożywić.

Co będzie nam potrzebne ?


1. Nożyczki


2. Owalne "łatki" wycięte z wybranego materiału. Proponuje na obydwa końce łatek przykleić małe kawałki taśmy, by umiejscowić je dokładnie, bez ciągłego przemieszczania się.



3. Oczywiście nitka w kolorze bardzo podobnym do materiału i igła.



Zaczynamy !

1. By móc zacząć, musimy wyznaczyć dokładnie miejsce na rękawie, w którym naszyjemy łatkę. Najlepiej będzie, jeśli ubierzecie sweterek i z wyprostowanym rękawem zegniecie rękę tak, by móc w lustrze dokładnie zobaczyć łokieć. Odpowiednie miejsce zaznaczcie krzyżykiem, zdejmijcie sweterek rozkładając go z dokładnie wyprostowanymi rękawemi na podłodze.


2. W miejscu gdzie narysowaliście krzyżyk, przyłóżcie wyciętą poprzednio łatkę. To jak ją ułożycie, zależy już tylko od waszego upodobania :)


3. Nitka i igła idą w ruch. Obszywamy łatkę dookoła, bardzo dokładnie.



5. Voilà ! Tak oto mamy już za sobą 50% sukcesu.


6. Aby obydwie łatki były symetryczne, należy przyłożyć drugą łatkę do tej przyszytej tak, by klejąca strona taśmy odwrócona była do nas. Następnie dokładnie składamy sweterek na pół, by móc "odbić" łatkę równo na drugi rękaw. Rękaw można "przyprasować" ręką, by mieć pewność, że taśma przykleiła się do swetra. Następnie rozkładamy sweterek a nieprzyszyta łatka przyklejona jest do drugiego rękawa. Tak teraz powtarzamy punkt 4, szyjemy :)




I tak oto otrzymujemy nasze łatki ! :)
Mam nadzieje, że będziecie zadowoleni z efektów tak jak ja.
Powodzenia ! :)




3 komentarze:

  1. This blog is through a nice to meet new people and their land, culture and nature. Come and look at you Teuvo Kuvat - Teuvo images, both at the same time will be my blog kokoellmassa flag depicting your country's flag to rise higher. You should also tell all your friends to my blog by fermentation. Teuvo Vehkalahti Finland

    OdpowiedzUsuń
  2. This is so cute! I'm inspired!

    OdpowiedzUsuń